رییس دانشگاه یزد با تاکید بر تعامل استاد و دانشجو گفت: استاد می‌تواند در عین جدیت، با دانشجویان بسیار خوب برخورد کند و رفتار مناسب با دانشجو روی انگیزه و رشد علمی آنان نیز تاثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، دکتر " محمد صالح اولیاء " به مناسبت روز جوان در نشست با اعضای جوان هیات علمی این دانشگاه، دادن اعتماد به نفس به دانشجو را نیز در رشد علمی دانشجویان مهم ارزیابی کرد و افزود: باید به جنبه روانی رفتار با دانشجویان نیز توجه ویژه ای شود.

وی جدیت و مسئولیت پذیری در فرآیند تدریس و مشاوره دادن به دانشجویان را نیز مهم خواند و تصریح کرد: انگیزه استاد روی دانشجو تاثیرگذار است و اگر باور داشته باشیم که دانشگاه یزد می تواند به جایگاه بالا برسد مطمئنا دانشجویان هم چنین اعتماد به نفسی را پیدا  خواهند کرد.

وی پیشنهاد کرد: اعضای جوان هیأت علمی دانشگاه ایده ها و نیازهای خود را با تشکیل تعاونی، انجمن و تشکل های علمی و رفاهی پی گیری کنند؛ چرا که از این طریق می توان مسایل و مشکلات را بهتر منتقل کرد و شنید و دانشگاه نیز از ایجاد این بسترها حمایت خواهد کرد.

رییس دانشگاه یزد بر استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های جوانان و بهره گیری از تجربیات افراد با تجربه تاکید کرد

و با اشاره به انتظارات دانشگاه از جوانان افزود: این انتظارات  هم در روند پیشرفت امور مربوط به جوانان و هم در روند توسعه و اعتلای دانشگاه تاثیرگذار است.

رییس دانشگاه یزد با بیان اینکه ارتقای کیفیت در گرو انگیزه، تلاش و مسوولیت پذیری همه دانشگاهیان است گفت: در زمینه جذب دانشجویان نخبه، تمهیداتی اخیرا در کمیسیون دایمی هیات امنای این دانشگاه اندیشیده شده است.

اولیاء افزود: در تلاش هستیم از طریق برخی مشوق ها رتبه های بالای کنکور را مورد توجه ویژه قرار داده و جذب کنیم اما بر این باوریم پایداری کیفیت در گرو تلاش همه ماست.

این مقام مسئول گفت: مزیت های ویژه علمی و غیر علمی این دانشگاه اثر خود را در ورودی های بعدی خواهد گذاشت و این مهم مستلزم تلاش همه دانشگاهیان است و دانشگاه یزد همواره بهترین افراد را انتخاب و جذب می کند و از آنان انتظار بیشتری دارد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ما به دنبال سیاست شفاف سازی و داشتن شاخص هستیم و در ارزیابی کار گروه ها و دانشکده ها نیز قدم اول را برای شفاف سازی برداشته ایم و سعی داریم فرصت ها را برای بروز خلاقیت ها ایجاد کنیم.

رییس دانشگاه یزد از اجرای سیاست تفویض اختیار و تخصیص بودجه ها در این دانشگاه خبر داد و گفت: با هزینه های کم و ابتکارات فردی می توان راه حل های خوبی ارائه داد و کار بزرگ ما در این دوره مدیریت بهبود توام با کیفیت بهره وری است تا با استفاده از روشهای علمی و تجربیات عملی بتوانیم کیفیت و بهره وری را در این مجموعه افزایش دهیم.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا